Şirkətlərin idarəetməsində, maliyyə-mühasibatlıq strategiyasının qurulması və işlərin aparılmasında “Vergi uçotu”nun önəmli yeri var. Şirkətin vergi mükəlləfiyyətinin seçilməsi, hesabatların müvafiq dövrdə baş verən əməliyyatlara uyğun olaraq təqdim edilməsi şirkətin fəaliyyətinin davamlılığı üçün lazımdır.
İlk olaraq vergi mükəlləfiyyəti seçilir, sonra ona uyğun strategiya və gedişat qurulur. Vergi yaradan bütün əməliyyatlar analiz edilir və bu vergi ödənişlərinin optimallaşdırılması üçün uyğun variantlara baxılır. Nəticədə şirkətin ödəməli olduğu vergi ödənişləri ən optimal olur.
Bəzən il ərzində baş verən əməliyyatların həcminə görə vergi mükəlləfiyyətini dəyişmək lazım gəlir və vergi strategiyası buna görə dəyişir. Təbii ki, təqdim olunan hesabatların növü və periodikliyi də buna müvafiq olaraq dəyişir.
Xidmət Mərkəzimiz şirkətlərə onların fəaliyyətinə uyğun konsaltinq xidmətləri ilə bərabər birdəfəlik və aylıq göstərilmək şərtilə digər vergi xidmətlərini də təklif edir. Təklif olunan xidmətlərin dəyəri xarakteristik xüsusiyyətlərinə görə dəyişir.
Mühasibat və vergi uçotunu qurarkən ilk diqqət etməli məqam sahibkarlıq subyektinin vergi mükəlləfiyyətidir.
Xidmət Mərkəzimiz – hüquqi və fiziki şəxslər üzrə sahibkarlıq subyektlərinin Dövlət qeydiyyatı, həmçinin, vergi və mühasibatlıq işlərinin qurulması üçün sahibkarların yanındadır. Xidmət Mərkəzimiz həmçinin, şirkətinizi müxtəlif Dövlət orqanlarında təmsil edə bilir.
Vaxtınıza və pulunuza qənaət etmək üçün bizi seçin! Sizin güvənli maliyyə partnyorunuz!
We take pride in our ability to learn the fundamentals of virtually any industry or technology quickly. Some of the markets we have served include green technologies, medical devices, biotechnology, Internet/e-commerce, telecommunications, distance education/e-learning, real estate, financial services, healthcare services, manufacturing, retail, food service, consumer products, media and entertainment, aerospace, artificial intelligence, enterprise software, insurance, energy, and networking. Having said that, we believe that the value we bring to the table is not industry expertise — which you already possess in abundance — but rather an understanding of what investors like to see in a potential opportunity.
We help entrepreneurs get ready to raise capital. This usually consists of some or all of the following services:
Please note that we cannot help our clients raise capital. This is a service that is heavily regulated. In general, only brokers licensed with the Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) can legally offer this type of service. Please make sure that any “finder” you talk to is properly licensed with FINRA before you hire them.
Of course not. Nobody can make that guarantee (and if somebody ever makes that guarantee, it’s a good idea to run away quickly). A good plan is essential, but a plan alone will not get funded. Although we will do our best to help you prepare, we have no control over how well you present yourselves to investors, or how well you answer their questions. We can coach and we can mentor, but at the end of the day, it’s your business and you must close the deal.
We can sometimes make informal introductions to potential investors or other intermediaries. In general, only brokers licensed with the Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) can legally arrange financing (see Beware of Finders in our Blog). Please seek legal counsel and make sure that any “finder” you talk to is properly licensed with FINRA before you hire them. Failing to do so may expose you and your company to significant liability.
No, we are management consultants, not investors.
If you run a business, then it’s probably safe to say yes. In fact, you may require more than one business plan: one for raising capital and one for running your business. The former is a compact, easily digested strategic document that is designed to persuade potential investors to pick up the phone and invite you to their offices for an initial meeting. The latter is a more detailed document serving as a day-to-day roadmap, detailing the tactics supporting your overall strategy. The former needs to be an attractive document that sells; the latter can be a collection of spreadsheets, lists, research summaries, and other documents stuffed in a binder that you refer to and update on a regular basis. We specialize in preparing the capital-raising business plan, but many of the by-products are suitable for use in the operating business plan.